Tuesday, September 20, 2011

kerna sikap ku ia kelemahanku...


17 oktober 2011..
tarikh yang perlu aku ingat..
perlu aku semat dalam kepala aku..
aku hampir merosakkan kebahagiaan yang selama ni aku bina,yang selama ni aku banggakan.peristiwa seperti dah pun banyak kali aku lakukan tapi kali pada aku lebih teruk dan pada aku lebih menyedihkan..
semuanya kerana sikap aku..nak ikut sangat perasaan marah aku yang langsung tak boleh fikir dengan baik...melulu saja...
sehingga aku marah semua orang yang tiada kaitan dengan aku..
sepatutnya aku perlu fikir dulu..
tapi betul la kata orang-orang tua dulu..
fikir dulu sebelum buat,sebelum cakap..
sebab terlajak perahu boleh undur..
terlajak kata..menyiksa diri sendiri..
kerna sikap marah ku dan panas baran..aku da marah orang yang aku sayang..yang aku pilih dia sebagai teman hidup aku..aku marah dia,tengking dia,tuduh bukan2,cakap bukan2 pada dia...
apa yang aku buat ni???
sebab yang kecil sangat..tapi aku marah macam orang gile..
da la boleh percayakan alat teknologi yang serba canggih di zaman sekarang..
memang tak la pasni..
bodoh sangat aku rasa diri aku..
marah..
marah...
marah...

itu saja yang aku tau..
pastu fikir bukan2..
tuduh ini..tuduh itu ..
cakap ini..cakap itu pada dia..
apa salah dia..??
walhal aku tau dia da cukup setia dengan aku..
aduh....bangang betul..
dalam masa yang sama gak...
aku da marah kawan2 dia sekali..
peergghh memang gempak la aku..
apa punya perangai tah..
siapa ajar tak tau..
teruk benor..
kawan2 dia cukup baik da..kat aku..
cukup bagus orangnyer...
tapi aku la punye pasal..
semua sebab aku..
pastu mula aku snediri malu nak menghadap dia orang..
tersipu-sipu..
bila si dia dan kawannya berpakat jangan layan aku mula la..
menggelabah bagai..
takut..
cakap ni la..
cakap tu la..
pujuk macam ni la..
macam tu la..
bila tak jadi nak ugut pula...
macam bangang saja bunyinyer...
bila dah terhantuk baru nak terngadah..
aku kena berubah..
mesti berubah..
patut berubah..
perlu berubah.
..
bukan kerana dia tapi untuk diri aku..
sebab sikap aku tu sangat buruk...untuk sesiapa pun..
tak elok dan sangat bahaya..
prasangka kat orang yang kita sayang..
cemburu buta tuli,pekak,bisu semualah..
memang teruk aku ni..
aku perlu berubah..
perlu...
nak mujurlah dalam hati si dia ni masih ada cinta..masih setia..walaupun da banyak menelan sekam kerana aku..
dia boleh lagi maafkan aku..
boleh lagi terima aku...
sayang sangat aku kat dia...
aku kena berubah...
kalau aku sayangkan hubungan aku...
tiada siapa yang dapat tolong aku melainkan diri aku sendiri..
sampai disini saja luahan hati dan coretan aku...
sekian..

No comments:

Post a Comment